|
Azuria "Żadna mechanika nie zastąpi zdrowego rozsądku"
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Defragmentator
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Cloudy Sky
|
Wysłany: Pią 9:04, 25 Cze 2010 Temat postu: Informacje techniczne, istotne uwagi |
|
|
To po kolei:
- Tomek zwrócił uwagę na ograniczone zastosowanie sesyjne statu Terenoznawstwo. Połączymy je z Wiedzą o Świecie.
- Języki: zostawimy rozwój po staremu, by nie łamać logiki systemu. czyli 8-słabo, 10-biegle, 12-rodzimy.
Cena: rozwój i tworzenie takiej jak pozostałych skillów, ale cena o połowę niższa. (czyli w momencie tworzenia postaci "8" bierzmy za 1 punkt).
Powiązany stat: Int.
- Czytanie/Pisanie - 2mP
- Specjalizacje. Z darmowych zalet można wziąć po +1 specjalizacji w wybranych typach broni, ale NIE +2 w jednej. Póki co nie można też specjalizacji brać za punkty, bo jeszcze nie zostały one wycenione.
- Podwyższanie wynikowych:
+1 w statach wynikowych: tylko do konkretnego aspektu (czyli nie całego OFu, tylko np bólu, odporności na choroby czy na warunki środowiska). Ewentualnie można wymienić obie darnowe zalety na +1 do całej Cechy Wynikowej.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Mariusz dnia Pią 10:27, 25 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Defragmentator
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Cloudy Sky
|
Wysłany: Pon 11:23, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
- Po przemyśleniu, zabierzemy kordom -1 do Ataku. Zostaje (w stosunku do miecza):
; większe zmęczenie
; kara do UO
trochę przebudujemy fragment karty o koniuchach, więc póki co nie drukować jeszcze:-)
Aha! I jeszcze jedno. W kwestii noszenia ekwipunku to zrezygnujemy z czegoś takiego jak "udźwig maksymalny". Będzie natomiast Nośność, która wynosi 20% masy ciała (która z kolei zależna jest od Siły).
- Przekroczenie (i za każdą wielokrotność) Nośności skutkuje -2 do Ruchu (szybkości przemieszczania się), wszystkich akcji motorycznych i Kondycji. [czyt: plecaki i inne obciążenia do walki, chodzenia po linie itd, zrzucamy). Orientacyjnie, bo w przypadku pływania z obciążeniem (z ekwip. nie pływającym - np plecak pełen drewna może wręcz pomóc w utrzymaniu się na powierzchni) test Pływania będzie w ogóle zbędny.
- W warunkach idealnych (dobry chwyt dla rąk, odpowiednie rozmieszczenie masy podnoszonego obiektu) człowiek jest w stanie:
; unieść nad głowę ciężar x2 większy niż masa ciała (na chwilę)
; oderwanie z ziemi: masa ciała x3.
- ciągnięcie obiektu toczącego się (na kołach) po równej, płaskiej powierzchni: praktycznie no limit (Pudzian uciąga Tira 20 ton, co w sytuacjach sesyjnych oznacz "no limit" zazwyczaj:-) ).
NOTKA: celowo olewam odnoszenie się do ciągnięcia po ziemi czy przesuwanie obiektów nie posiadających kół - bo tu jest za dużo zmiennych. Wynik zależy od:
- powierzchni tarcia
- chropowatości obu powierzchni
- masy obiektu przesuwanego
No i oprócz tego dochodzi jeszcze niewygoda uchwytu. Więc lepiej niech takie sytuacje MG rozstrzyga bazując na zdrowym rozsądku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomek
Różowy Jednorożec
Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pon 12:34, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
To co postać może unieść bym raczej uzależnił od siły, a nie od masy ciała. Po pierwsze masa w azurii ma znaczenie czysto informacyjne, po drugie na moim przykładzie - jakby ktoś ważył tyle co ja ale zbudowany był głównie z mięśni to by mógł próbować podnieść nad głowę dwukrotność masy swojego ciała, a ja przy dobrych wiatrach, może dałbym rade podnieść połowę siebie.
Jeśli chodzi o pływanie, to plecak z drewnem by może utrudnił zatonięcie postaci, ale nie wydaje mi się, żeby przeszkodził jej w utopieniu się jeśli ta nie potrafi pływać. Zauważ, że plecak będzie na górze, a twoja twarz pod wodą(chyba ze potrafisz pływać i jakoś będziesz umiał wykorzystać sytuację). Co innego kiedy ten plecak trzymasz w rękach, wtedy już by coś z tego mogło być. To tylko taka uwaga, żeby pamiętać, że z dostępnych narzędzi też trzeba umieć korzystać - nie zawsze wystarczy je posiadać żeby działały.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Tomek dnia Pon 12:39, 28 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mariusz
Defragmentator
Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Cloudy Sky
|
Wysłany: Pon 13:02, 28 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Siła w azurii nieodłącznie skojarzona jest z masą ciała. Masa ciała liczona jest z pominięciem tkanki tłuszczowej (do obrazowania tej jest osobny stat, obecnie zwący się: Zapas Energetyczny, który będzie potrzebny przy stosowaniu stymulantów).
Co do plecaka z drewnem - jasne, że tak. Brałem bardziej pod uwagę sytuację, w której postać się uwalnia z plecaka i płynie na nim jak na boi; nie byłoby to na pewno bezproblemowe, ale mogłoby stanowić ratunek dla postaci która wpadła do wody przypadkiem a ma na sobie np zbroję.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|