Forum Azuria Strona Główna Azuria
"Żadna mechanika nie zastąpi zdrowego rozsądku"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Informacje techniczne, istotne uwagi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Azuria Strona Główna -> Sesje / Polska-Węgry 1500
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Defragmentator



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Cloudy Sky

PostWysłany: Pią 9:04, 25 Cze 2010    Temat postu: Informacje techniczne, istotne uwagi

To po kolei:

- Tomek zwrócił uwagę na ograniczone zastosowanie sesyjne statu Terenoznawstwo. Połączymy je z Wiedzą o Świecie.

- Języki: zostawimy rozwój po staremu, by nie łamać logiki systemu. czyli 8-słabo, 10-biegle, 12-rodzimy.
Cena: rozwój i tworzenie takiej jak pozostałych skillów, ale cena o połowę niższa. (czyli w momencie tworzenia postaci "8" bierzmy za 1 punkt).
Powiązany stat: Int.

- Czytanie/Pisanie - 2mP

- Specjalizacje. Z darmowych zalet można wziąć po +1 specjalizacji w wybranych typach broni, ale NIE +2 w jednej. Póki co nie można też specjalizacji brać za punkty, bo jeszcze nie zostały one wycenione.

- Podwyższanie wynikowych:
+1 w statach wynikowych: tylko do konkretnego aspektu (czyli nie całego OFu, tylko np bólu, odporności na choroby czy na warunki środowiska). Ewentualnie można wymienić obie darnowe zalety na +1 do całej Cechy Wynikowej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mariusz dnia Pią 10:27, 25 Cze 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Defragmentator



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Cloudy Sky

PostWysłany: Pon 11:23, 28 Cze 2010    Temat postu:

- Po przemyśleniu, zabierzemy kordom -1 do Ataku. Zostaje (w stosunku do miecza):
; większe zmęczenie
; kara do UO

trochę przebudujemy fragment karty o koniuchach, więc póki co nie drukować jeszcze:-)

Aha! I jeszcze jedno. W kwestii noszenia ekwipunku to zrezygnujemy z czegoś takiego jak "udźwig maksymalny". Będzie natomiast Nośność, która wynosi 20% masy ciała (która z kolei zależna jest od Siły).
- Przekroczenie (i za każdą wielokrotność) Nośności skutkuje -2 do Ruchu (szybkości przemieszczania się), wszystkich akcji motorycznych i Kondycji. [czyt: plecaki i inne obciążenia do walki, chodzenia po linie itd, zrzucamy). Orientacyjnie, bo w przypadku pływania z obciążeniem (z ekwip. nie pływającym - np plecak pełen drewna może wręcz pomóc w utrzymaniu się na powierzchni) test Pływania będzie w ogóle zbędny.
- W warunkach idealnych (dobry chwyt dla rąk, odpowiednie rozmieszczenie masy podnoszonego obiektu) człowiek jest w stanie:
; unieść nad głowę ciężar x2 większy niż masa ciała (na chwilę)
; oderwanie z ziemi: masa ciała x3.
- ciągnięcie obiektu toczącego się (na kołach) po równej, płaskiej powierzchni: praktycznie no limit (Pudzian uciąga Tira 20 ton, co w sytuacjach sesyjnych oznacz "no limit" zazwyczaj:-) ).

NOTKA: celowo olewam odnoszenie się do ciągnięcia po ziemi czy przesuwanie obiektów nie posiadających kół - bo tu jest za dużo zmiennych. Wynik zależy od:
- powierzchni tarcia
- chropowatości obu powierzchni
- masy obiektu przesuwanego
No i oprócz tego dochodzi jeszcze niewygoda uchwytu. Więc lepiej niech takie sytuacje MG rozstrzyga bazując na zdrowym rozsądku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek
Różowy Jednorożec



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 12:34, 28 Cze 2010    Temat postu:

To co postać może unieść bym raczej uzależnił od siły, a nie od masy ciała. Po pierwsze masa w azurii ma znaczenie czysto informacyjne, po drugie na moim przykładzie - jakby ktoś ważył tyle co ja ale zbudowany był głównie z mięśni to by mógł próbować podnieść nad głowę dwukrotność masy swojego ciała, a ja przy dobrych wiatrach, może dałbym rade podnieść połowę siebie.

Jeśli chodzi o pływanie, to plecak z drewnem by może utrudnił zatonięcie postaci, ale nie wydaje mi się, żeby przeszkodził jej w utopieniu się jeśli ta nie potrafi pływać. Zauważ, że plecak będzie na górze, a twoja twarz pod wodą(chyba ze potrafisz pływać i jakoś będziesz umiał wykorzystać sytuację). Co innego kiedy ten plecak trzymasz w rękach, wtedy już by coś z tego mogło być. To tylko taka uwaga, żeby pamiętać, że z dostępnych narzędzi też trzeba umieć korzystać - nie zawsze wystarczy je posiadać żeby działały.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek dnia Pon 12:39, 28 Cze 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Defragmentator



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Cloudy Sky

PostWysłany: Pon 13:02, 28 Cze 2010    Temat postu:

Siła w azurii nieodłącznie skojarzona jest z masą ciała. Masa ciała liczona jest z pominięciem tkanki tłuszczowej (do obrazowania tej jest osobny stat, obecnie zwący się: Zapas Energetyczny, który będzie potrzebny przy stosowaniu stymulantów).

Co do plecaka z drewnem - jasne, że tak. Brałem bardziej pod uwagę sytuację, w której postać się uwalnia z plecaka i płynie na nim jak na boi; nie byłoby to na pewno bezproblemowe, ale mogłoby stanowić ratunek dla postaci która wpadła do wody przypadkiem a ma na sobie np zbroję.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Azuria Strona Główna -> Sesje / Polska-Węgry 1500 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin